ارسال پاسخ

۱۳ شهریور ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2411

pvc-asso.ir

 سنتز نرم کننده  PVC مشتق شده از روغن پالم

 پی وی سی یکی از پلیمرهای مهم فنی است که در بسیاری از صنایع استفاده می شود. این پلیمر را می توان در انواع گسترده ای از محصولات یافت. از مواد ساختمانی و لوله گرفته تا وسایل پزشکی و لوازم خانگی. Pvc خام یک پلاستیک سخت است به منظور...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: روغن پالم پلیمر نیست اما از طریق واکنش های شیمیایی می تواند با واسطه هایی به گروه های عاملی مختلف تبدیل شود. همچنین می تواند با مونومرهای دیگر هم از طریق واکنش های تراکمی و یا افزودن رادیکال های آزاد یا ترکیبی از هردو مکانیسم برای ایجاد مواد جدید با خواص جالب و کاربردی  تعامل داشته باشد.

 پی وی سی یکی از پلیمرهای مهم فنی است که در بسیاری از صنایع استفاده می شود. این پلیمر را می توان در انواع گسترده ای از محصولات یافت. از مواد ساختمانی و لوله گرفته تا وسایل پزشکی و لوازم خانگی. Pvc خام یک پلاستیک سخت است به منظور بهبود انعطاف پذیری، نرم کننده ها در هنگام تولید محصولات به ترکیب افزوده می شوند. 


این نرم کننده ها از طریق تعامل فیزیکی ضعیف به pvc متصل می شوند. در بسیاری از مطالعات مهاجرت نرم کننده ها به درون کیسه های خون درون وریدی پی وی سی، ظرف های پی وی سی، بسته بندی های پلاستیکی آشپزخانه و اسباب بازی های پلاستیکی نشان داده شده است. در نتیجه بسیاری از این نرم کننده ها  مانند) (DOP که برای سلامتی مضر هستند در چنین کاربرد هایی ممنوع شده اند.

 

پلی استر هایی از مشتقات روغن پالم  به عنوان نرم کننده سنتز شد که علاوه بر اینکه قادر است پلاستیک سخت را نرم و انعطاف پذیر کند می تواند پایداری حرارتی  پی وی سی را بهبود داده و مقاومت خوبی را در برابر مهاجرت از طریق درگیری زنجیرهای پلیمری نشان دهد.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد